vrijdag 25 maart 2011

Ik kan weer even verder....


Gisteravond heb ik de ondergrond voor mijn nieuwe kaarten gemaakt. Ik neem dan een stuk stevig organza en leg horizontaal draden breigarens neer van allerlei kleuren die ik nooit meer gebruik. Vervolgens leg ik er een laag mooie garens over, die ik afdek met wateroplosbaar vlies.

Vastspelden en vastzetten met de machine. Het vlies oplossen in water en laten drogen. Daarna kun je het verwerken.

Daarna krijgt het weer een laag organza en geef ik met de machine aan, waar ik bepaalde stukken later weer weg wil knippen. Dan wordt de kaart geborduurd.De eerste is inmiddels weer af. Ze worden gretig gekocht op kunstmarkten

7 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Dat verbaast me helemaal niet, dat je kaarten gretig worden gekocht. Wie kan er ook weerstand bieden aan zo'n prachtige kaarten!
Wel veel werk denk ik? Maar het resultaat is bijzonder!

tiny zei

Geweldig mooie kaart heb je er weer van gemaakt, en ook een hele duidelijke uitleg hoe je het moet doen. Ik blijf nog maar even bij het papier maar wie weet.
Fijn weekend Tiny

Suus zei

Ik kan me voorstellen dat ze goed verkocht worden, ze zijn prachtig.

christina zei

Wat een ontzettend leuk idee om hier kaarten van te maken. Logisch dat ze als warme broodjes over de toonbank gaan.

Liesbeth Wessels zei

De clou zit natuurlijk in het laatste. Het borduren maakt het zo bijzonder. Maar een leuk idee om zo meerdere kaarten van een achtergrond te voorzien. groeten van liesbeth

vilterietje zei

wow, wat een prachtige techniek, je bent een echte duizendpoot:)

Ellen zei

Wat een prachtige kaarten,dit ga ik ook proberen.

Groetjes Ellen