woensdag 24 augustus 2011

De kleuren van Cézanne.......

......dat is het thema van Helinä uit Finland. Ze wilde geen kopie van een schilderij, maar wel het kleurgebruik van één van de schilderijen van Cézanne. Het is een Bookpage van 15 x 15 cm.
Helinä en ik zitten in de Fibre Fevergroep van Yahoo.













Ik koos voor dit schilderij, omdat er zoveel mogelijke kleuren in zitten, die ik als viltwol in mijn doos heb.















En toen lag dit op een gegeven moment voor me en ik wist echt niet hoe ik verder moest. Ik heb de lap toen omgedraaid en het vervolgens nog eens van achteren naar voren gepuncht. Toen werd het steeds mooier en uiteindelijk met wat accent aangebracht door er lijnen op te zetten en toen kreeg het al een andere uitstraling.
Vanmiddag ging het op de post en ik hoop dat Helinä er blij mee zal zijn. 








Dit is de page die ik van Kath uit Griekenland mocht ontvangen. Ik heb het thema (bloemen) van Angela overgenomen.

















10 opmerkingen:

vilterietje zei

wat een bijzondere interpretatie van het schilderij, je hebt het echt goed geschoten:)

tiny zei

Ze is er vast heel blij mee, het ziet er schitterend uit. Ook je bloemen die je gekregen hebt zijn mooi.

Hannie de Beer zei

Een heel aparte impressie van het schilderij. Zo mogelijk nóg mooier vooral de kleuren!
Je hebt er echt iets moois van gemaakt.

christina zei

Helemaal mijn kleuren. Je hebt em mooi vertaald in wol.

Anoniem zei

Ha Janny,

Op anoniem doet ie het gelukkig wel.

Ik vind het zo leuk dat je je steeds weer tot nieuwe dingen laat verleiden. Zo zie je maar dat het bloed kruipt waar het niet gaan kan.....
Ik vind dat je je in het afgelopen jaar enorm ontwikkeld hebt en dat vind ik mooi om te zien. Ook al mopper je weleens, je krijgt het toch altijd weer voor elkaar om er iets goeds van te maken. Chapeau!!

Liefs van Marjan en tot morgen.

Marja. zei

heerlijk werken met vilt!!!!

CATANGEL zei

c'est MAGNIFIQUE !!!!

Johanna Zweden zei

Wat schitterend Janny
Groetjes Joke

Catharina Maria zei

Wat een prachtig werkstuk heb je er van gemaakt , ben er helemaal kwijt van Janny !

angélique zei

I love your Cezanne page ! It is wonderful !!