donderdag 1 december 2011

Morgen geen leuke blog van mij

want:
Ik ga bloemen kopen voor mijn mannetje
geen rammelaar, geen mooie bal
geen rode neus voor carnaval
geen kleertjes in alweer een grotere maat
geen potje Olvarit dat in de reclamefolder staat
geen luiers van weer een ander merk
alleen wat plantjes en bloemen voor in het perk

Ik ga bloemen kopen voor mijn mannetje
't roept verzet op in mijn hoofd
ik ken geen moeder die een zoon bloemen belooft
Een kind moet spelen, ontwikkelen en groeien
eens lekker met zijn vader stoeien
's zomers in een badje op het gazon
voor op de fiets met een petje tegen de zon
bootje varen met een oude schoen
maar wat moet een kind met bloemen doen?

Ik ga bloemen kopen voor mijn mannetje
iets anders kan, mag en hoeft niet meer
en deze bloemen zet ik dan maar bij zijn grafje neer...



Bijna 2 jaar geworden......! Geboren 20 december 1972, overleden op 2 december 1974, waaraan ???? Wisten we dat maar !

23 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Ik kan me voorstellen,dat dit verdriet nooit echt over gaat.Je hebt er een mooi gedicht en quiltje voor gemaakt. Hopelijk kun je de mooie herinneringen koesteren? Ik denk aan je. Groeten Hannie

Lida zei

Lieve Janny
Ik wens je sterkte op deze speciale dag! Knuffel
Lida

Johanna Zweden zei

Lieve Janny, ben even stil en in gedachte ben ik bij je
Ik denk dat zo een verdriet nooit overgaat, en altijd bij je blijft.
Wat een schitterende gedicht
Ik wens jullie heel veel sterkte vandaag
Liefs Joke

marjolijn zei

Heel veel sterkte! Je verwoordt het wel heel mooi.
gr. Marjolijn

Ineke zei

Erg mooi gezegd. Veel sterkte.

vilterietje zei

koop jij maar mooie bloemen voor je manneke, want mama blijf je je leven lang. in gedachten zal ikbij je zijn :)

Joke Hardenbol zei

Je verwoord het mooi Janny,veel sterkte vandaag. De pijn van een kind verliezen verdwijnt nooit denk ik.

Angelika zei

Wat verdrietig. Maar wat een mooie tekst.
Sterkte lieve Janny.

Groente en Fruittuin in Frankrijk zei

Een mooie tekst met veel emotie. Sterkte Janny ook hier zullen we aan jullie denken!

Diny zei

Mooie woorden, blijft altijd verdrietig, sterkte vandaag!

christina zei

ik zit hier met kippevel.

Juist omdat jullie niet weten waarom hij is overleden lijkt me onverteerbaar.

Hier is ook een zoon niet meer onder ons dus ik kan me heel goed voorstellen wat jij nu doormaakt.

Moni zei

Liebe Janny,
ich drück Dich und denke an Dich.
Voriges Jahr trugen wir unser Enkelkind zu Grabe, es wurde nur 2 Monate alt.

Ich weiß, was Du fühlst in diesen Tagen und schicke Dir viel Kraft.

Liebe stille Grüße - Moni

tiny zei

Lieve Jannie, je hebt het heel mooi verwoord, ik snap helemaal hoe het voelt, ook onze Joke is 6 dec, al weer 10 jaar weg. Het gemis blijft. Groetjes Tiny

Jenny zei

Blijft moeilijk he zussie, ik heb aan je gedacht vandaag. dikke kus, Jenny

Ati zei

Ach Janny, wat een verdrietig bericht.
Ik hoop dat je nog mooie herinneringen hebt aan zijn korte leven.

Anoniem zei

veel sterkte !!
ik denk aan je,
liefs Rian

Marrie-jette zei

ik lees dit nu pas...maar leef met je mee.Je hebt een prachtig gedicht en quitje gemaakt voor je koesterkind...
Liefs Marrie-Jette.

Aart zei

Janny, ik wil je sterkte wensen!
http://quiltaart.blogspot.com

Anoniem zei

'k Wil je ook nog veel sterkte toewensen. Het moet hard zijn voor jullie ieder jaar opnieuw ....

Marja. zei

ik ben stil!

DEKAKADO zei

Wat een mooie woorden en wat een groot gemis. Heel veel sterkte.

frouke zei

Ook ik lees dit nu pas....Het gaat nooit over hè, zulk verdriet. Goed dat je het zo verwoorden kan en dat je zulke mooie dingen maakt.....

Joke van der Wal zei

Hallo Janny en Minno

Ook wij hebben deze dagen aan jullie gedacht.
Het is goed dat jullie zoveel plezier hebben in jullie creatieve hobby's en bezigheden.Sterkte gewenst.
Groetjes,Mense en Joke