woensdag 13 juni 2012

Theedoek gekregen.......

Dit weekend kreeg ik een email van Joke uit Zweden, met de mededeling of ik even op haar Blog wilde kijken.....? En.......daar stond het: ze had voor mij een theedoek gemaakt met het bekende Dalapaardje erop......Nou ja zeg, wat lief.....om reden dat ik haar een paar keer een kaartje had gestuurd.......Nou heb ik geleerd dat je dan altijd netjes "dank je wel" moet zeggen en dat wil ik hier ook nog een keer benadrukken:
Joke, ik ben er super blij mee, heel erg bedankt meid.
Jaren geleden met vakantie in Zweden, kocht ik zelf een blauw Dalapaardje, die heb ik ook maar weer even van stal gehaald voor een foto. Wikipeda zegt het volgende over het Dala paardje:"Het Dalapaard (Zweeds: dalahäst) is een uit hout vervaardigd paardje dat als symbool geldt van het landschap Dalarna in Zweden, of tegenwoordig bij uitbreiding ook van heel Zweden. De houten paardjes zijn er in alle maten en worden veelal gemaakt in Nusnäs, nabij Mora. De meeste paardjes zijn rood en ze worden vaak met de hand beschilderd. De paardjes worden al sinds de 17e eeuw gemaakt. In Nusnäs is een museum waar onder andere getoond wordt hoe de paardjes gemaakt worden". Er zijn ook Dalahanen, die echter minder bekend zijn.

10 opmerkingen:

Lida zei

Leuk zowel dat rode wat er aan zit te komen als jouw blauwe! Lief die cadeautjes uitwisselen! Fijne dag
Lida

Unknown zei

Dalapaardjes vind ik zo leuk , ooit ga ik er eentje maken van vilt en dan heel mooi borduren.
Groet Thea

Hannie de Beer zei

Wat een leuk presentje! En goed dat je het Dalapaardje van stal hebt gehaald!
Ik heb er ooit een geerfd van een vriendin maar het is een heel oudje..

Johanna Zweden zei

Ha fijn dat het al zo snel is aangekomen,
Janny mensen die goed zijn voor mij, daar ben ik ook goed voor, en je hebt het gewoon verdient.

En ik zie dat jij ook een blauwe hebt, ze zijn leuk, maar ze zijn verschrikkelijk duur, als ik naar de loppisen ga, dan kijk ik altijd even of er een staat, maar dat gebeurt niet vaak


je lootje zit in de pot

fijne avond groetjes Joke

tiny zei

Fijn dat je zo'n mooi kado krijgt.
Veel plezier ermee.

christina zei

Wat een heerlijke verwennerij

Jenny zei

Leuk hoor, vind dat blauwe paardje ook heel leuk. groetjes Jenny

Jeany zei

Super lief van haar en ook zo mooi gemaakt, ik kende de paardjes wel van zien maar de achtergrond kende ik jiet, leuk om te lezen!! Fijn weekend Janny

Joke van der Wal zei

Leuk Janny!
Gr Joke

Angelika zei

Ik kreeg een ‘blogaward’ en moet hem ook weer doorgeven. Ik heb jouw blog met negen anderen ‘genomineerd’ op m’n blog. Als je het leuk vindt … prima, als je het niks vindt, ook prima en sorry dat ik je er mee lastig val.
Groet,
Angelika

http://ontdekkingvangroningen.blogspot.nl/2012/06/award-krijgen-en-weer-doorgeven.html