zaterdag 6 februari 2016

Fantastic Fabric swaps

Eigenlijk had ik nooit iets met het verven van lappen, toch heb ik me op dat pad begeven en ik moet zeggen dat het best leuk is. Onderstaande kaart is gemaakt uit een witte lap, die dus bewerkt heb met stofverf van de Pipoos.

Voor de Mysteryswap maakte ik deze kaart in rood en geel. Trees is degene die hem mocht ontvangen.
 Voor de lapjesswap heb ik voor Olga een groenblauwe lap bestempeld. Dit is de kleur die ze graag wilde.
Jeanette vindt haar paars/rode lap ook mooi. Gelukkig maar, want het valt niet mee om altijd weer iets nieuws te verzinnen.

8 opmerkingen:

Liesbeth Wessels zei

Jannie, als je eenmaal de smaak te pakken hebt, wil je niet meer anders dan zelf geverfde stoffen. Jouw eerste kaart daarmee is prachtig.
Ook je lappen zijn mooi !

Lida zei

Jeetje wat een schitterende lapjes heb jij gemaakt en wat leuk dat je zelf stempelt en dan met dit resultaat! Petje af! Groetjes
Lida

Marjan zei

Wat leuk zo'n nieuwe techniek, de resultaten ogen prachtig!
Wat ik me nu wel afvraag: ha je zoveel stempels al in huis?
Groetjes weer

Janny de Roo zei

Marjan, ooit heb ik er wel enige aangeschaft, maar nooit gebruikt, maar ik heb ook zelf wel wat gemaakt, zoals het takje op de paarse lap. Bij Praxis en Gamma heb je bij de behangafdeling monsters staan, daar heb ik wat figuren uitgeknipt en op een plankje geplakt. Ga binnenkort meer van dat soort stroken halen.Ook had ik al een paar thermofax-screens waar ik nog niks mee deed....Als je de onderkant van een bleekselderijstruik afsnijdt en laat drogen, kun je dat gebruiken als een rozenstempel enz. enz....zo kun je zelf een heleboel zelf maken, met dingen die je al in huis hebt.

tiny zei

Verven heb ik nog nooit gedaan, maar jou resultaat mag er wezen. Het ziet er prachtig uit. Fijn weekend Tiny .

Anoniem zei

O. janny, wat doe je me aan. Ik had al 5 levens nodig om alles te maken wat op mijn lijste staat. En nu komt er ook nog stofverven bij. Wat een geweldige resultaten heb je.

Hannie de Beer zei

Het gaat je uitstekend af Janny! Het verven en printen, leuke tip van de bleekselderij! Ik verheug me al op mijn lapje volgende maand .

Chris zei

Dat lijkt mij ook lastig, altijd weer iets nieuws, origineels te vinden. Maar jij bent daar wél heel erg goed in.
Leuk om je eigen stof te verven. Dat moet je ook eerst goed leren.