dinsdag 21 november 2017

Vergankelijkheid

 
De Kunstgroep, waar ik lid van ben, houdt in de maand december een eigen expositie in haar Galerie "Kunst op Vijf". Het thema is "vergankelijkheid". Ik wil dit keer graag meedoen, maar wist beslist niet wat ik zou gaan maken. De Japanse techniek Boro, die ik op Pinterest bekeek, leek mij heel aantrekkelijk en daarom vroeg ik één van mijn zoons of hij nog oude spijkerbroeken had en of ik die dan mocht gaan gebruiken. Hier lag ook nog het één en ander en ik begon te raspen en borduren van versleten plekken. Echter was dit niet mijn ding en ik zocht verder.

Ik probeerde of ik via transferpapier fotos op de stof kon drukken, eigenlijk alleen op proef, maar het bleek wel bruikbaar.
Daarna heb ik de ondergrond ingesmeerd met Gesso, laten drogen en vervolgens bewerkt met textielverf. 
Na het drogen van de verf heb ik met de machine de stengels van de verwelkte grassen en wat contouren van bladeren aangebracht.
Met een sjabloon wilde ik nog wat tekst aanbrengen, dit mislukte deels, maar mag er wel zijn vind ik. Het zal ook zo moeten blijven, want verwijderen is geen optie natuurlijk.
Ook hier en daar wat letters gesjabloneerd. Vervolgens een schildersdoek gekocht en de randen in een bijpassende kleur geschilderd en daarop het geheel bevestigd met dubbelzijdig plakband. Afwerken heb ik bewust niet gedaan.
 Het doek is 60 x 80 cm en is te zien van 2 december tot 4 januari 2018 in Galerie "Kunst op Vijf" aan de Sallandsestraat 5 te Coevorden.

7 opmerkingen:

mia zei

jammer dat Coevorden niet in de buurt van Almere ligt. maar ik vind het wel mooi abstract werk.

Anoniem zei

Ik heb een tijdje geen blogs gevolgd maar val meteen met mijn neus in de boter. Wat een prachtig kunstwerk.

Hannie de Beer zei

Een bijzonder abstract werk. Wat goed om met al die bewerkingen zo'n mooi resultaat te bereiken!
Jammer dst ik zo ver van Coevorden af woon, anders ging ik zeker kijken!

Marjan zei

Je hebt een waar kunstwerk gemaakt! Leuk dat je ons laat delen in het ontstaan van dit prachtige werkstuk. Ik vind het reuze knap!
Groetjes weer

Hélène zei

wat leuk om op deze manier je gedachten gang te mogen volgen,die lagen over elkaar zorgen voor een mysterieus geheel en dat is toch vergankelijkheid , èèn groot mysterie!!!

joke zei

Leuk om te volgen hoe je tot het eindresultaat bent gekomen, maar ook voor mij is Coevorden wel erg ver weg.

suziqu's thread works zei

I found this work so fascinating Janny! You are so very skilled! Love all of your ideas.
Thank you for visiting my blog! You have an enjoyable Christmas and I wish you the best of luck for the exhibition!
Cheers!
Suzy