donderdag 29 maart 2012

Naaimachineproblemen

Ik heb een probleem met de naaimachine. Ik heb een Pfaff Quiltexpression 2048 en de laatste tijd kost het me geweldig veel naalden. Ze trekken krom en knappen dan vervolgens. Telkens als ik bezig ben mijn kaarten te zigzaggen. Bovendien beweegt het afdekplaatje/steekplaatje ook...... Volgens mij heb ik dat nooit eerder gezien. Zouden mijn kaarten te dik zijn ? Ik doe er de laatste tijd vaak een kartonnetje achter in plaats van stof, omdat je op stof zo moeilijk schrijft. Vandaag heb ik al vijf naalden verspeeld.
Wie weet dat, is dat normaal....? Van dat bewegende afdekplaatje bedoel ik.... Kan het plaatje er ook af ? Ik wordt er zo moe van....!!

5 opmerkingen:

tiny zei

Janny ik heb ook een Phaff, en bij mij kun je stekenplaatje zo er af wippen,ik heb er een speciaal dingetje voor als je die niet hebt kun je het volgens ook met een schroevedraaier doen aan de zijkant eronder zetten. Staat ook wel in je boekje als je die nog hebt anders mail me maar stuur ik je een kopie. Is je spanning niet te strak, zodat je draad de naald krom trekt? en als dat allemaal goed is zou ik toch proberen of je kaart dan inderdaad niet te dik is.

Hannie de Beer zei

Zonder stikplaat kun je niet werken omdat de stof dan tussen de transporteur kan komen.Ik gebruik altijd heel dun karton ,en een niet te dikke naald. Het euvel komt,doordat je naald niet snel genoeg door het karton heengaat. Probeer eens met een kaars de naald wat in te smeren, hij glijd er gemakkelijker door. En tot slot: Zeker ieder jaar je naaimachine een onderhoudsbeurt.
Succes!

Lida zei

Heb er dus echt geen verstand van, maar wens je succes met de hierboven gegeven tips!
Groetjes
Lida

joke zei

Ik had pasgeleden ook een bewegende steekplaat waardoor mijn naalden steeds braken, toen bleek de bevestiging aan een kant afgebroken, misschien moet je dat even checken.

Jeany zei

oei klinkt ernstig, ik moet je zeggen ik weet er niks van, heb maar een eenvoudig normaal dingetje ☺ sterkte ermee