zondag 15 juli 2018

Montmartremarkt in Sellingen

Jaarlijks staan wij samen op het schildersfestival "Montmartre" in Sellingen, wat overigens al lang geen schildersfestival meer is. Het is meer en meer een kunstmarkt geworden, er wordt nog weinig getekend en geschilderd op zo'n dag.
Ik "schilderde" thuis weer met wol, om er kaarten van te maken. 
De schaapjes doen mij weer denken aan Ierland of Schotland.
Sommige mensen herkenden er ook wat in en kwamen hun eigen verhaal vertellen, waar ze zoal geweest waren.
Deze foto is wat flets geworden, in werkelijkheid is het mooier.
Het was een druk bezochte markt, het weer was er dan ook uitstekend voor.
Belangstelling genoeg voor de kaarten, ik heb aan heel wat mensen uitgelegd hoe ze werden gemaakt.
Soms heb ik even genoeg van die schaapjes.
Nou vooruit dan maar weer een landschapje.......ik verval in herhaling lijkt het....maar je moet toch wat meenemen naar zo'n markt (ook al verkoop je niet)......
Dan nog maar een huisje gemaakt........
Gelukkig had Minno (mijn man) meer succes, hij verkocht nog een schilderij voor een vriendenprijsje....
...die hij ter plekke had geschilderd. Deze man is de omroeper van het schildersfestival. De beste man vond het wel gelijken (had misschien ook last van muizen...) en kocht het aan het einde van de markt.....
Het was een gezellige dag, met veel belangstellenden en dat is zeker niet onbelangrijk....!


5 opmerkingen:

Marlien zei

Jammer dat je niet verkocht hebt.
Ze zijn zo mooi.

In mijn nieuwe woonplaats was gisteren ook een Montmartre maar ik was te moe om te gaan kijken.
Gelukkig is er volgende maand nog een herkansing.

Hannie de Beer zei

Toch jammer, dat je niets verkocht, al is belangstelling ook leuk! En ja uitleg geven is wel prima, als de verkoop dan ook gelijk opgaat !

Hannie de Beer zei

Vergeet ik haast te zeggen, dat je werkjes echt prachtig zijn!!!

Bianca zei

Jou kaarten zijn prachtig!!!

tiny zei

Jammer dat je niets verkocht hebt, ze zijn zo mooi. Maar ik denk dat je ook dames gelukkig gemaakt hebt door ze een beetje te sturen hoe het moet. Groetjes.