woensdag 20 februari 2019

Meditatief borduren

Al een tijdje geleden maakte ik tijdens een workshop dit boekje en wat zou het mooi zijn als het ook werd gevuld met kleine werkjes. Met de Yahoo-groep Fantastic Fabric maakten we destijds al kleine werkjes op gedroogde gebruikte theezakjes. 

Ook probeerde ik iets te tekenen en verven destijds.....
...sommige hebben echt wel iets .....
...en deze heb ik allen in het boekje geplakt.....
...omdat ik het niet over mijn hart verkreeg, ze weg te gooien.
Nu zag ik gisteren van Ati Sas-Ham ( die ik ken van een andere Yahoo-groep), dat zij zich had aangemeld bij de groep Stitch Meditations via Facebook, waar men kleine borduurwerkjes maakt, met eigenlijk alleen het doel, bezig te zijn met stof en draad, Puur voor het mediteren. 
We hebben allemaal wel kleine stukjes stof of draden liggen, die we eigenlijk niet weg willen doen en lang niet iedereen heeft altijd maar inspiratie om iets groots te gaan maken.
Je kunt er nog prachtige werkstukjes van maken, eventueel met gebruik van de opgespaarde theezakjes, die ik natuurlijk weer in mijn harmonicaboekje plak. Hoe leuk is dit...? Hier vind je het filmpje van Liz Kettle, die uitlegt, waarom zij er mee begonnen is.


7 opmerkingen:

Quiltgroep Tinte zei

Wat een goed idee, Janny

Anoniem zei

Leuk idee janny

joke zei

Ik heb het filmpje gekeken en me aangemeld op de Facebookpagina. Bedankt voor de tip. Leuk idee.

Marjan zei

Wat een mooie creaties. Klein én fijn!

Hannie de Beer zei

Leuke kleine creaties , samengevoegd kan het weer een groter werk worden , maar op een kaart lijkt me ook prima gaan!

Hannie de Beer zei

Vooral de drie bovenste vind ik heel bijzonder!!!

mia zei

wat een goed idee, natuurlijk hebben we frutsels genoeg bewaard waar er weer wat nieuws mee gedaan kan worden. Is er een max aan grote vorm?