dinsdag 31 januari 2023

Kleur en textuur


 Voor een expo in Galerie Kunst op Vijf werd gevraagd foto's van 10x15 cm van eigen werk, aan te leveren. Er wordt een Fries (zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Fries_(kunst)) van gemaakt, voor op de muur. 

Geen probleem dacht ik, die maten hanteer ik natuurlijk ook altijd voor mijn kaarten.

Deze drie waren al zo goed als af, droogvilten met Wensleydalekrullen, alleen hoe verder...?

Wat borduren dan maar, maar wat ? Franse knoopjes komen altijd leuk uit...., maar bij de verwerking van de wol, pakte het bij de ene kleur heel anders uit, dan de andere, qua krul...weer een probleempje....ander garen doen...? Ja !

Ook deze valt wat uit de toon, bruin is toch niet zo leuk bij het geheel....dan maar wat gekleurde garens gebruikt....


En als laatste dan de rode, als hekkensluiter !
Het is de bedoeling dat het werk ook ergens anders in de Galerie ten toon wordt gesteld....zoekplaatje dus... Ben benieuwd wat het publiek er van gaat vinden tijdens de Open Atelierdagen in Coevorden op 11 en 12 maart a.s.













2 opmerkingen:

Marjan zei

Soms is het resultaat anders dan we in het hoofd hadden, maar gelukkig ben je heel creatief en wist je het mooi aan te passen. Ik hoop dat er straks heel veel bewonderaars komen, jullie werk verdient dat!

Hannie de Beer zei

Prachtig de foto's van je mooie werkjes. fraaie borduurtjes op het vilt! Ik weet zeker dat je werk straks bewonderd wordt. succes et de expositie!