donderdag 13 juni 2024

Werk voor Drents Museum en verder....

 

Soms kun je heel lang zitten dubben om iets origineels te maken. Gisteren was ook weer zo'n dag, maar met wat gesnuffel op Pinterest kom je dan opeens op een idee. Ik vind het werk van Ro Bruhn namelijk erg mooi en vooral kleurrijk. Daardoor kwam ik op het idee om toch maar weer in de lappenmanden te gaan rommelen.... Of ik er een kaart van ga maken of dat ik hem ga inlijsten is nog even een dingetje...


Een aantal dames van onze club in Coevorden heeft meegedaan aan het borduren op een lap van het Drents Museum uit 1744. Er was een oproep geplaatst om een aantal borduursters te vinden in elke Drentse gemeente. Wij zijn daar ook op in gesprongen (eigenlijk eerst als grap, want de meesten van ons schilderen, maar hebben vroeger wel geborduurd) en kregen tien dagen de tijd om aan de lap te werken. De oude boom aan de rechterkant is van mijn hand.


Zo kregen wij de lap aan en mochten een plek opvullen naar keuze. Er waren toen nog drie groepen over. Wij kozen voor het midden van de nog beschikbare ruimte. Het middelste gedeelte met de gezichten is geborduurd door Alexandra Drenth (voor meer info:https://www.youtube.com/watch?v=fbQp08FvxGA


(later toegevoegd) ons eindresultaat: wij kozen voor het thema insecten en al wat er bij hoort.

Vrijdag 14 november gaat de lap naar de één na laatste groep en zal aan het eind worden tentoongesteld in het Drents Museum.


Om mijn kaarten weer wat aan te vullen, op de embellisher-machine gemaakt.


Deze ging naar Bianca als verjaardagskaart.



Bovendien maakte ik nog wat lappen door ze met krimpvlies te bewerken. Voor de laatste heb ik nog geen bestemming gevonden, maar te mooi om te versnijden tot kaarten vind ik tot nu toe.
















3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Wat een bijzonder idee! en geweldig dat jullie groep ook mee mocht doen!
Fraai het borduursel wat jullie maakten!
En ook weer erg mooi de kaarten!

Frederika zei

Een prachtige invulling van deze ruimte. Het lijkt mij een mooi samenwerkingsproject. De kaarten zijn ook leuk geworden

joke zei

Leuk dat je met zoiets mee kon doen.