zondag 18 maart 2018

bewerkte, gebruikte theezakjes

Het intrigeerde me al een tijdje.....gebruikte, gedroogde theezakjes gebruiken om er iets moois van te maken. Op Pinterest zie je zoveel moois voorbij komen.....
Uitgevouwen of theezakjes die nog intact waren, wel de gedroogde thee verwijderen.
Ik bewerkte de theezakjes met encaustic-wax, waarop later een stempelafbeelding werd gedrukt. 
De bloemen heb ik aangebracht met paint-sticks.
Inmiddels hebben we bij de Fantastic Fabric-groep ook de opdracht gekregen om er iets moois van te maken.
Deze heb ik versierd met een stukje kant en wat borduurwerk. Daarna op een kaart geplakt.
Ook kun je met transferfolie wat nuances aanbrengen......
of met een stukje muziekpapier. Mogelijkheden zat.....het wordt bijna een verslaving...!

6 opmerkingen:

tiny zei

Wat zijn het kunstwerkjes, geweldig. Groeten Tiny

Hannie de Beer zei

Prachtig zijn ze Janny
en voor ons heel inspirerend!

Marjan zei

Werken met gebruikte theezakjes? Dat is helemaal nieuw voor mij! Maar waarom ook niet hé, ze zijn in ieder geval mooi verkleurd. Leuk om hier kennis mee te mogen maken. Jij weet er in ieder geval raad mee; mooi gedaan!

els mommers zei

Ze zijn werkelijk PRACHTIG

joke zei

Wat leuk. Ik heb er al veel van gezien op Pinterest, maar nooit zo kleurrijk.

Jenny zei

Ze zien er leuk uit zus, wat een leuk hergebruik idee