donderdag 25 april 2019

Fabric paper

Dit.....(een lapje dunne stof en gekreukelde zijdepapier)


...en dit zijn de hoofdingrediënten voor het maken van fabric paper, voeg daar nog aan toe een kwast, verdunde (kinder)lijm, een plastic ondergrond en/of servetten met een mooie afbeelding en je kan aan de slag. Zie:deze link

...en je krijgt dit


Daarvan kun je dan dergelijke kaarten maken. Ik bewerkte de kreukels met een andere kleur dan de ondergrond. 


Hier de kaart afgewerkt met een theezakje en een stukje verhitte Tyvek en een paar kraaltjes. Dit is en methode die Hannie gebruikte om haar kaarten te maken.


Voor mijn methode gebruikte ik o.a. de bovenlaag van dit type servet....
...alsmede dit servet....
....en deze.
...dan is het als het ware het creëren van je eigen plaatje, 
een soort van collage maken.
Met dit type servet en een ander type en wat verf
maakte ik deze. Dus steeds scheuren en plakken op die ondergrond van stof.
Hier weer een geheel andere afbeelding.


Net als deze.


Hier nog wat andere kaarten, waar aan ook nog wat mull is toegevoegd. 


Steeds weer kom je tot andere afbeeldingen, maar de bloemen staan centraal.
Oh ja, een beetje geduld heb je ook nog nodig, voor de tijd dat alles goed kan drogen.....


Ik kan weer even vooruit met mijn kaarten.

10 opmerkingen:

Marlien zei

Mooooi!

Marjan zei

Je bent heerlijk 'los' gegaan Janny!
Wat een prachtige kaarten bij elkaar, het moet genieten zijn geweest tijdens het maken.👍

Hannie de Beer zei

Prachtige kaarten Janny . Inderdaad kan het op verschillende manieren met allebei leuke resultaten! En ook gezellig om te doen toch?

marian zei

Wat een leuke resultaten Janny.

Quiltgroep Tinte zei

Leuke techniek, toch? En zo verschillend

mia zei

Ach wat ben je heerlijk bezig, met leuk resultaat. Ik heb nog steeds een stuk liggen waar ik wat mee wil doen. Nu heb ik een ideetje opgedaan bij jou.

Bianca zei

Heel erg mooi! Hard gewerkt.

els zei

Wat een mooie resultaten Jannie. Je kunt het plezier van het bezig zijn er ook nog eens aan aflezen. Geweldig!

Jenny zei

Je hebt weer een mooie serie kaarten gemaakt zus.

Anoniem zei

En laat ik nu vanmorgen de prachtige kaart van de roos hebben gekocht in de galerie. Een hele mooie en speciale kaart die ik naar een speciaal persoon (mijn dochter) ga sturen. Ik ga nog even verder neuzen op deze leuke site.
Groetjes van mij,
Marja den Heijer