zaterdag 25 mei 2019

monoprinten

De opdracht bij de Fantastic Fabric groep is deze keer het mono-printen.
Je kunt daar vele kanten mee op.
Ik koos voor de gelli-plate. De bovenste heb ik gewoon geschilderd en bij deze gebruikte ik een stencil voor de huisjes.
Hier gebruikte ik ook nog een foamblokje om af te drukken.
Dit werd een allegaartje. Maar misschien kan ik er toch nog wat mee. Alle vier zijn met textielverf bedrukt op katoen en linnen. Ik streek het eerst op Freezerpaper, zo heb je geen last van lekkage van de verf.

4 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Uitstekend gelukt Janny, voor het eerst op stof geprint heb ik begrepen?

mia zei

De huisjes zien er leuk uit, maar met de andere kan je ook veel mee doen.

Marjan zei

Wat grappig om te lezen dat je met een gelliplate bezig bent geweest. De combinatie gelliplate en stof zou ik nooit bedacht hebben, maar waarom niet hé. Leuk juist!
De resultaten mogen er zijn!

Annet zei

Leuke experimentjes!