maandag 13 mei 2019

exposeren in Galerie Kunst op Vijf.

Zoals jullie misschien wel weten zijn Minno en ik lid van een kunstenaarscollectief in Coevorden, het CKC genoemd, waar aan ook een galerie verbonden is, dat Kunst op Vijf heet.
De galerie kent in feite twee expositieruimtes, een voor-en achter gedeelte. De voorkant is voor de exposant en het achterste gedeelte is de ruimte waar de leden mogen exposeren. Vrijdag j.l. werd er weer opnieuw ingericht door en voor een nieuwe exposant, genaamd Lydia Rijff, een Haagse mevrouw, die voornamelijk zeegezichten schildert.

Minno heeft en maakt veel werk (schilderen en tekenen) zodat hij meestal wel kan wisselen na 6 weken hangen. Van mijn werk hangt er niet zoveel. Meestal het punchwerk, wat ik niet altijd kan wisselen, omdat ik dat eenvoudig weg niet heb, want er worden ook kaarten van gemaakt.

Precies een week geleden zag ik werk van MCAnaraks op Facebook, wat mij onmiddellijk aansprak. Zij noemt het "Made on Monday (MOM), wat inhoudt dat zij dit soort werkjes alleen op  maandag maakt. De grootte van de werkjes is 5 x 5 inch. 

 
Het was maandag en ik ben gelijk aan de slag gegaan, waaruit het eerste bovenstaande werkje ontstond. Ik vond het echter zo leuk om te doen (en het was koud buiten), zodat ik niet alleen op maandag aan het puzzelen en naaien sloeg, maar gewoon iedere dag, ik maakte op de woensdag zelfs twee stuks. "Made Every Day"zal ik maar zeggen. 

Donderdag, aan het eind van de middag verzonnen Minno en ik dat we ze ook wel konden gaan inlijsten, zodat ik ook weer iets nieuws in te brengen had in de galerie. Gelukkig had ik nog vijf lijstjes, de bekende witte Riba van Ikea ......

En zeg nou zelf, ingelijst zien ze er wel beter uit. Mijn werkjes zijn 12 x 12 cm.


Zo hangen ze er nu bij in de galerie
...en aan de overkant hangen mijn kleine viltwerkjes, die ik hier wel eens heb laten zien.

Dit is een ouder werk, maar die heb ik nu ingelijst en ook weer op laten hangen, het is een vilt/punchwerk. 

5 opmerkingen:

Bianca zei

Zeer geslaagd! Inlijsten maakt het af!

Marjan zei

Wat fijn dat je weer inspiratie op kon doen. Het heeft goed gewerkt, want je hebt weer prachtige werkstukken gemaakt. Ze komen helemáál tot hun recht nu ze zo mooi ingelijst zijn.
Wat stoer trouwens dat jullie samen exposeren.👍🏼

mia zei

Ik had ze al gezien op FB maar nu met je beschrijving van kunst op 5 en de uitleg van MOM die je verandert hebt in MED inspirerend voor ons volgers.

Hannie de Beer zei

Heel inspirerend, en extra mooi met de lijstjes! Succes met jullie expositie!

mia zei

Tja en dan vergeet ik weer wat, van harte gefeliciteerd beetje laat maar wel gemeend.