maandag 7 maart 2022

Kleine projectjes


Een klein werkje om mee te nemen naar Galerie "Kunst op Vijf". Komend weekend 12 en 13 maart doen we daar weer mee aan de Open Atelier Dagen in de gemeente Coevorden. Op zwart vilt heb ik de ondergrond gevilt met de punchmachine en vervolgens "versierd".



Ook deze twee kaarten gaan mee. Organza tulpen op zonneprints van afgelopen zomer.
 

Af en toe probeer ik eens iets anders en soms lukt dat ook nog aardig, al blijf ik het liefst bij mijn leest: dit is geschilderd op doek met textielverf, daarna met wat steekjes bewerkt.


Voor Olga (ook lid van de Fiber Art-groep) maakte ik dit 20x20 quiltje. Haar onderwerp is "Noten op mijn zang". Omdat mijn machine kuren ging vertonen, koos ik voor borduurwerk....


even als het voorgaande ontwerp voor Els B., die als onderwerp, "je eigen portret"heeft. Mijn machine staat intussen bij de dealer voor reparatie. Vermoed wordt dat het computer gestuurde gedeelte het niet meer doet. Gaat waarschijnlijk een kostbare situatie worden, maar ik wil wel graag mijn eigen machientje terug......



En deze twee kreeg ik van de dames Trees en Tonny terug. Zoals je ziet is mijn onderwerp "Joie de Vivre" wat zoiets als levensvreugde betekent en wat naar ieders believen vertaald mag worden in textiel. Ik hoop aan het eind van deze swap een aardig boekje te kunnen samenstellen van deze en de nog komende quiltjes.





5 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Wat mooi al deze werkjes! Fijn om weer wat van je te zien, prachtig je schilderwerk je op stof, en ook de kaarten mogen er zijn!

Corina zei

Mooie werkjes!

Hannie de Beer zei

Succes in de galerie!!

Marjan zei

Het zijn stuk voor stuk weer juweeltjes. Wat zal je daar lekker lang mee zoet zijn geweest. Ik snap dat je het fijn vindt wanneer je je naaimachine weer terug hebt, maar de handgestikte steekjes vind ik óók heel mooi!

Bianca zei

Mooi Janny!
Veel succes met de open dagen.